مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-15پزشكي

فوت سالانه 11 میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به « سپسیس»


آمارهای جهانی حاکی از آن است که سالانه بین 47 تا 50 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند و از این تعداد حدود 11 میلیون نفر فوت می کنند.

- یک متخصص مراقبت های ویژه گفت: آمارهای جهانی حاکی از آن است که سالانه بین 47 تا 50 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند و از این تعداد حدود 11 میلیون نفر فوت می کنند.

دکتر امیرحسین لطفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روز جهانی بیماری سپسیس گفت: این بیماری به معنای التهاب و عفونت منتشر شده در کل بدن است.

از آن جایی که این بیماری بسیار مهم است و از جمله بیماری های پرخطر در دنیا به شمار می رود، برای آن روز جهانی تعریف شده که 13 سپتامبر است همچنین اتحادیه انجمن بیماری سپسیس در دنیا تشکیل شده که سالانه مراسمی را برگزار می کند که هدفش آگاهی رسانی در این حوزه است تا اهمیت آن را نمایان کند.

وی ادامه داد: سپسیس نوعی بیماری است که به دنبال یک التهاب در بدن رخ می دهد و کم کم این التهاب در کل بدن رسوخ می کند و منتشر می شود.

در صورتی که این عفونت درمان نشود، کم کم بیمار دچار نارسایی اندام های مختلف از جمله نارسایی کلیه تا از دست دادن هوشیاری و حتی منجر به مرگ بیمار می شود.

لطفی تصریح کرد: آمارهای جهانی حاکی از آن است که سالانه بین 47 تا 50 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند و از این تعداد حدود 11 میلیون نفر فوت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت سالانه 11 میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به « سپسیس»

فوت سالانه 11 میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به « سپسیس»