مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 23:352023-08-24سياسي

توییت فارسی نخست وزیر هند درباره دیدار با «رییسی»


نخست وزیر هند بعد از دیدار با رییس جمهور کشورمان در آفریقای جنوبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دیداری بسیار عالی با رییس جمهور ابراهیم رییسی داشتم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، نارندرا مودی نخست وزیر هند در این توییت که به زبان فارسی منتشر کرد، افزود: راه های تعمیق همکاری های تجاری و فرهنگی بین هند و ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

سید ابراهیم رییسی امروز در حاشیه پانزدهمین نشست گروه بریکس، در دیدار آقای نارندرا مودی نخست وزیر هند، با اشاره به سابقه روابط دیرینه تمدنی و فرهنگی دو کشور اظهار داشت: ایران و هند همواره روابط دوستانه ای داشته اند و در حال حاضر نیز روابط سیاسی و دیپلماتیک حسنه ای دارند، اما روابط اقتصادی فیمابین متناسب با این روابط دوستانه توسعه نیافته است.

رییس جمهور افزود: ایران و هند ظرفیت ها و زمینه های خوبی برای گسترش همکاری ها در عرصه های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند.

همچنین تقویت همکاری های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تامین کند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوستن کشورمان به گروه بریکس گفت: حضور ایران در این گروه می تواند انرژی مضاعفی به فعالیت های آن ببخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توییت فارسی نخست وزیر هند درباره دیدار با «رییسی»

توییت فارسی نخست وزیر هند درباره دیدار با «رییسی»