مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:252023-09-10بين الملل

توافق برای بازگشایی کریدور لاچین


طبق گزارش ها، جمهوری آذربایجان و نیروهای ارمنستانی منطقه قره باغ کوهستانی برای بازگشایی مسیر کلیدی «کریدور لاچین» به توافق دست یافته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش ها، دولت جمهوری آذربایجان و مقام های ارمنی منطقه قره باغ کوهستانی به توافقی برای بازگشایی دو مسیر حمل ونقل مورد مناقشه از جمله مسیر کلیدی کریدور لاچین دست یافته اند.

به نوشته روزنامه گاردین ، ابتدا خبرگزاری دولتی آرمن پرس این خبر را اعلام و بعد جمهوری آذربایجان آن را تایید کرد که به تحلیل این رسانه انگلیسی به نظر می رسد دستکم تا حدی برآورده شدن درخواست چند دهه ای باکو برای احیای مسیرهای ارتباطی حمل ونقل بین منطقه تحت کنترل دولت جمهوری آذربایجان و منطقه قره باغ کوهستانی باشد که ارمنی ها کنترل آن را در دهه 1990 به دست گرفتند.

  آرمن پرس به نقل از مقام های قره باغ گزارش داد: آن ها تصمیم گرفته اند اجازه دسترسی به کالاهای روس را از طریق شهر آسکران--شهری نزدیک به خط مقدم با جمهوری آذربایجان-- به جمهوری ما بدهند .

در ادامه این گزارش در اشاره به منطقه ای که جاده ارتباطی قره باغ به ارمنستان از آن می گذرد، آمده است: در عین حال، توافقی برای احیای (حمل و نقل) محموله های بشردوستانه نیروهای حافظ صلح روسیه و کمیته بین المللی صلیب سرخ در امتداد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق برای بازگشایی کریدور لاچین

توافق برای بازگشایی کریدور لاچین