مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 14:152023-09-10اجتماعي

جذب 2000 معلم در مدارس عشایری کشور


مدیرکل آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آینده 2 هزار دانش آموز عشایر کشور که در کنکور پذیرفته شوند به عنوان معلمان عشایر در مقطع کاردانی جذب خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، علی تیرگیر خلیفه صبح امروز در نخستین گردهمایی و اجلاسیه مدیران مدارس عشایری استان گلستان اظهارکرد: با توجه به اینکه دانش آموزان عشایری دارای استعدادهای فراوانی هستند و در راستای حمایت از این استعدادها و دانش آموزان، سال آینده 2 هزار نفر از این دانش آموزان که در کنکور سراسری پذیرفته می شوند به عنوان معلمان ویژه عشایری در مقطع کاردانی جذب می شوند.

وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد از مدارس عشایری بصورت مدیر آموزگاری مدیریت می شوند و برای نخستین بار موفق شدیم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه ویژه برای مدیر آموزگاران که در مناطق عشایری فعالیت می کنند، نظر بگیریم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 هزار نفر معاون ابتدایی در مقطع ابتدایی کشور فعالیت می کنند و 9میلیون و 500 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که با استفاده از سهمیه ویژه، یک هزار نفر به عنوان سهمیه ویژه مدیر آموزگار مناطق عشایری در نظر گرفته شدند که از این تعداد 70 نفر سهمیه استان گلستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب 2000 معلم در مدارس عشایری کشور

جذب 2000 معلم در مدارس عشایری کشور