مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 09:152023-08-27اقتصادي

صادرات 7.2 میلیارد دلاری ایران به غرب آسیا


مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به صادرات 7.

2 میلیارد دلاری ایران به کشورهای غرب آسیا، گفت: تجارت با عربستان با وجود شروع روابط دیپلماتیک، - هنوز به صورت رسمی شکل نگرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دولت سیزدهم برای خنثی سازی آثار تحریم ها در خصوص محدودیت های صادراتی کشور تدابیری را مد نظر قرار داده که از جمله آنها تمرکز بر استفاده از ظرفیت حدود 15 کشور همسایه است.

بر همین اساس نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده برای همه این کشورها به صورت جداگانه، طرح های راهبردی 5 ساله با محوریت توسعه زیرساخت های تجاری مانند ساماندهی بسترهای حمل و نقل، مبادلات بانکی، گمرکات، استاندارد و… تدوین شده است.

در همین راستا فرزاد پیلتن مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در مورد وضعیت صادرات به کشورهای حوزه غرب آسیا (9 کشور) ی 4 ماهه نخست سال 1402 اظهار داشت: کشورهای حوزه غرب آسیا شامل کشورهای حوزه خلیج فارس؛ سوریه، لبنان، اردن و ترکیه می شود که بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک ایران در 4 ماه نخست سال 1402 صادرات ایران به این کشورها حدود 20 میلیون 850 هزار تن به ارزش حدود 7 میلیارد و 230 میلیون دلار بوده است.

پیلتن افزود: به این ترتیب صادرات به کشورهای حوزه غرب آسیا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی حدود 3 میلیون دلار و از نظر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 7.2 میلیارد دلاری ایران به غرب آسیا

صادرات 7.2 میلیارد دلاری ایران به غرب آسیا