مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 13:102023-09-01پزشكي

تأمین داروی رایگان 2 بیمار متابولیک کشور به دستور وزیر بهداشت


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وزیر بهداشت در جریان سفر یک روزه خود به فارس دستور تأمین رایگان داروی دو کودک مبتلا به «متابولیک» را صادر کرد.

- شیراز - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وزیر بهداشت در جریان سفر یک روزه خود به فارس دستور تأمین رایگان داروی دو کودک مبتلا به متابولیک را صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد جواد راعی با بیان اینکه در فارس تنها این دو کودک دارای بیماری متابولیک هستند و حتی در کشور هم مورد مشابهی هم دیده نشده است، افزود: این بیماری بسیار نادر است و در جهان تعداد اندکی این بیماری را دارند که خانواده این دو کودک در فارس به دلیل کمبود و بالا بودن هزینه تهیه این نوع دارو در تأمین فرآورده دارویی دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به تأمین مقطعی دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت دائم امکان تأمین دارو این کودکان را نداشت، زیرا فرآورده دارو مصرف تحقیقاتی دارد و نیاز به مجوزهای خاص بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قول مساعدتی که به این خانواده داد، قرار شد به صورت مستمر دارو برای فرزندان این خانواده تأمین شود و از لحاظ مالی هم مقرر شد مساعدت مالی برای آن ها صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین داروی رایگان 2 بیمار متابولیک کشور به دستور وزیر بهداشت

تأمین داروی رایگان 2 بیمار متابولیک کشور به دستور وزیر بهداشت