مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 11:202023-08-26اقتصادي

سالانه بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن سنگ تزیینی استخراج می شود


سالانه بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن سنگ تزیینی استخراج می شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، بهمن جعفری ظهر امروز در مراسم افتتاح شرکت آرابرد غرب ( سهامی خاص ) اظهارداشت: این واحد تولیدی در زمینه برش انواع سنگ مرمریت، چینی کریستال و تراورتن در خرم آباد فعالیت دارد که دارای خط تولید سنگ اسلب وتایل با ظرفیت تولید 532 هزار متر مربع درسال است.

وی افزود: میزان اشتغالزایی این پروژه 40 نفراست که در صورت فعالیت با ظرفیت کامل 100 نفر مشغول به کار می شوند.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به وسعت 16 هکتار و با زیربنای 6 هزار متر مربع امروز افتتاح شد که با رقمی حدود 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی بر ریل تولید قرار گرفت.

جعفری با بیان اینکه این واحد در راستای پتانسیل استان در حوزه سنگ های تزیینی احداث شده است گفت: در استان لرستان سالانه بالغ بر یک میلیون و300 هزارتن سنگ تزیینی استخراج می شود که ظرفیتهای ایجاد شده حدود یک میلیون تن است که در دهه 80 تعدادی از این واحدها بروزرسانی و به تکنولوژی روز مجهز شده که قابلیت صادرات دارند.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: واحد افتتاحی امروز از قابلیت بالایی برخوردار هست که سنگ اسلب آن کاملا قابلیت صادرات دارد، با توجه به اینکه بخشی از سنگ استخراجی استان به صورت خام از استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن سنگ تزیینی استخراج می شود

سالانه بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن سنگ تزیینی استخراج می شود