مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 15:112023-09-19اقتصادي

اصلاح بیش از 4 هزار متر از خط اصلی فاضلاب قم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حسن بختیاری طی سخنانی با اشاره به وجود بیش از هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر قم، گفت: از این میزان حدود 240 کیلومتر شبکه سیمانی است که 120 کیلومتر آن به دلیل قدمت و فرسودگی نیازمند اصلاح و بازسازی فوری است.

بختیاری از اصلاح سالانه حدود 20 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم به روش های مختلف تونلی و لوله شکافی خبر داد و اظهار کرد: یکی از قدیمی ترین خط لوله های فاضلاب شهر قم به طول 10 کیلومتر که نیاز به بازسازی داشت، حریم رودخانه قمرود از پل انقلاب تا کمربندی امام علی (ع) بود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان قم با بیان اینکه این خط لوله در عمق 5 متری زمین قرار دارد، یادآور شد: فرسودگی این خط لوله باعث شده که در چند سال اخیر شاهد نشست شبکه و فروریزش خیابان به ویژه در نزدیکی حرم حضرت معصومه (س) و مصلی نمازجمعه باشیم.

وی با اشاره به لزوم اصلاح و بازسازی هرچه سریع تر این خط لوله فاضلاب، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات و موانع متعدد از جمله ریزشی بودن خاک منطقه، چالش های پمپاژ، معضلات ترافیکی اصلاح و بازسازی آن از فروردین ماه سال جاری شروع شد.

بختیاری تأکید کرد: برای افزایش انعطاف پذیری و کاهش مخاطرات این خط لوله، 3 خط اتصال در خیابان های رسالت و طالقانی و بلوار رضوی برای انحراف دائم یا موقت فاضلاب به خطوط انتقال دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح بیش از 4 هزار متر از خط اصلی فاضلاب قم

اصلاح بیش از 4 هزار متر از خط اصلی فاضلاب قم