مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 08:352023-09-17اقتصادي

برداشت 20 تن زیتون از باغات طارم


مدیر جهادکشاورزی طارم با اشاره به اینکه امسال محصول زیتون سال نیاور محسوب می شود گفت: پیش بینی می شود باغداران طارمی امشال 20 هزار تن محصول زیتون برداشت کنند.

- منوچهر یار محمدی، مدیر جهادکشاورزی طارم در گفت وگو با فارس با اشاره به اینکه امسال محصول زیتون سال نیاور محسوب می شود و پیش بینی می شود 20 هزار تن زیتون از باغات این شهرستان برداشت شود، اظهار داشت: 6 هزار و 500 بهره بردار زیتون در طارم برداشت این محصول را از بیش از 21 هزار هکتار باغات بارده آغاز کردند.

مدیر جهادکشاورزی طارم گفت: شهرستان طارم رتبه نخست تولید زیتون در کشور را دارد و بیش از 40 درصد زیتون در این شهرستان تولید می شود.

وی افزود: برداشت محصول زیتون در طارم از نیمه دوم شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه می یابد که پیش بینی می شود با توجه به کاهش تولید زیتون امسال بخش عمده این محصول به صورت کنسروی برداشت شود.

یارمحمدی گفت: طارم به دلیل برخورداری از شریان حیاتی رودخانه قزل اوزن و خاک حاصلخیز به بزرگترین قطب کشاورزی استان و منطقه تبدیل شده و کیفیت محصولات باغی و زراعی بویژه محصول زیتون آن شهرت جهانی دارد به طوری که این شهرستان برای چندمین بار رکورد جهانی برداشت زیتون را به خود اختصاص داده و بالاتر از کشورهایی، چون اسپانیا، ایتالیا، مراکش و ترکیه قرار گرفته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 20 تن زیتون از باغات طارم

برداشت 20 تن زیتون از باغات طارم