مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 16:202023-08-24پزشكي

راه اندازی خط تولید ماده مؤثره تولید انسولین از پایه سلولی و باکتریایی


دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی ریاست جمهوری از راه اندازی خط تولید ماده مؤثره تولید انسولین از پایه سلولی و باکتریایی خبر داد.

- دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی خبرداد راه اندازی خط تولید ماده مؤثره تولید انسولین از پایه سلولی و باکتریایی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی ریاست جمهوری از راه اندازی خط تولید ماده مؤثره تولید انسولین از پایه سلولی و باکتریایی خبر داد.

دکتر مصطفی قانعی در گفت و گو با ایسنا، دیابت را یکی از بیماری های شایع قرن حاضر دانست که به دلیل بی تحرکی و رفتارهای غذایی نامناسب رو به افزایش است.

وی ادامه داد: یکی از مسایل اساسی کشور این است که با توجه به شرایط حاکم بر کشور و مشکلاتی که ابرقدرت ها برای کشورها ایجاد کرده اند، دسترسی به داروهای مورد نیاز افراد مبتلا به دیابت بسیار خطیر است؛ چرا که اگر به مدت نهایتا دو روز انسولین بیماران دیابتی ارائه نشود، اتفاقات ناگواری برای کشور رخ خواهد داد.

قانعی با تاکید بر ضرورت تامین امنیت در تامین داروهای بیماران دیابتی، خاطر نشان کرد: داروی انسولین در کشور وارداتی بوده است ولی اتفاقی که اخیرا رخ داده این است که یکی از شرکت های فناور کشور موفق به تولید انسولین ار مرحله سلولی یعنی مرحله اول فناوری تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی خط تولید ماده مؤثره تولید انسولین از پایه سلولی و باکتریایی

راه اندازی خط تولید ماده مؤثره تولید انسولین از پایه سلولی و باکتریایی