مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 10:252023-08-24سياسي

شهیدی که با اسامی مستعار و چهره های مختلف، ساواک را درمانده کرد


در قم مجدداً با نام مستعار و با ظاهری دیگر، اتاقی اجاره کرد و مشغول فعالیت شد و با گروه های مبارز مسلمان به برقراری ارتباط پرداخت و برای آنها پول و اسلحه و مهمات و امکانات فراهم کرد.

- خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و ادب_الناز رحمت نژاد: در آستانه دهه 1340، گروه های مختلفی که در عرصه جامعه فعال بودند و وجهه مذهبی و اقتصادی داشتند، در رویارویی روحانیون با رژیم، به نفع روحانیت وارد صحنه شدند و از مراجع خود حمایت کردند.

افرادی چون شهید سید علی اندرزگو جز آن دسته گروه هایی بودند که به مرجعیت امام خمینی (رحمه الله علیه) پس از وفات آیت الله بروجردی گرویده و از مدت ها قبل ارتباط های مداوم با قم و بیت امام (رحمه الله علیه) را آغاز کرده بودند و با شروع حوادث سال های 1341 و 1342 فعالانه وارد صحنه مبارزات و حمایت از امام (رحمه الله علیه) شدند.

پس از واقعه 15 خرداد سال 1342، شهید اندرزگو دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت و با این که در زیر شکنجه بی هوش شده بود، به سبب عزمی محکم کوچک ترین کلامی که بتواند شکنجه گران را به مقصودشان رهنمون سازد بر زبان نیاورد.

پس از رهایی از زندان با شهید حاج صادق امانی و دیگر دوستانی که از سابق می شناخت ارتباط برقرار کرد و وارد شاخه نظامی هیئت موتلفه جمعیت های اسلامی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهیدی که با اسامی مستعار و چهره های مختلف، ساواک را درمانده کرد

شهیدی که با اسامی مستعار و چهره های مختلف، ساواک را درمانده کرد