مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:362023-08-28اقتصادي

سنگ بزرگ «کم آبی»؛ پیشِ پای «رشد تولید»


خبرگزاری فارس- غلامرضا کریمی محمدی: رشد تولید نه تنها امروز، بلکه همیشه یکی از بندهای مهم توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بوده است و اینک بیش از هر زمان دیگری، نیاز اساسی کشور محسوب می شود و باید در برهه کنونی توجه به آن متفاوت با گذشته باشد.

خواست جدی رهبری در سال های اخیر، اتخاذ نگاهی ویژه به حوزه اقتصاد، معیشت، اشتغال و رفاه عمومی بوده است و این هدف تا حد قابل توجهی با خلق ثروت محقق می شود که لازمه آن، رشد تولید در بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی است.

رشدی که از آن به عنوان موتور محرکه کشور یاد می شود، اولویت ویژه کشورمان در شعار سال است؛ اما رسیدن به این هدف، همچنان موانعی دارد و در میان همه این تنگناها، سنگ بزرگ کم آبی بیش از همه پیشِ پای رشد تولید خودنمایی می کند.

صنعت، معدن و کشاورزی و تولید در هر سه این بخش ها امروز به منابع آبی پایدار نیاز دارد که البته دست های ایران در آن بسته مانده و این امر بی تردید، نه تنها رشد تولید را مختل خواهد کرد؛ بلکه نقش آفرینی در عرصه های بین المللی را نیز با تهدیدهای جدی مواجه می کند.

رویکرد اصلی در سیاست گذاری های کلان کشور در حالی بر رشد تولید در شقوق مختلف متمرکز شده که این امر تنها با تولیدات ارزش آفرین و همچنین خلق ثروت ملی محقق خواهد شد و لازمه آن، تأمین زیرساخت های موردنیاز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ بزرگ «کم آبی»؛ پیشِ پای «رشد تولید»

سنگ بزرگ «کم آبی»؛ پیشِ پای «رشد تولید»