مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 12:552023-09-10پزشكي

روزی 30 دقیقه پیاده روی کنید تا از بیماری قند خون در امان بمانید


یکی از راه­ های کاهش قند خون، تحرک زیاد و ترجیحاً ورزش و روزانه 30 دقیقه تا یک ساعت پیاده روی است که تا 30 درصد قند خون را کاهش خواهد داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: یکی از راه­ های کاهش قند خون، تحرک زیاد و ترجیحاً ورزش و روزانه 30 دقیقه تا یک ساعت پیاده روی است که تا 30 درصد قند خون را کاهش خواهد داد.

  مریم نواب زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه گاهی عامل یا عوامل ناشناخته ای به سلول­ های بتا در لوزالمعده حمله کرده و در ترشح میزان انسولین لازم در بدن اختلال ایجاد می کنند لذا قندخون به صورت کامل جذب سلول­ ها نمی شود، افزود: تولید انسولین برای تنظیم قند خون در بدن از وظایف لوزالمعده است.

گاهی نیز انسولین مورد نیاز ترشح می­ شود، اما میزان لازم آن جذب سلول­ ها نمی­ شود و سلول های بدن در برابر انسولین به صورت طبیعی مقاومت نشان می دهند، از این رو به فردی که دچار این مشکل می شود، بیمار دیابتی می گویند.

متخصص و مدرس طب ایرانی تصریح کرد: در صورت عدم درمان یا پیشگیری از افزایش قند خون، می­ تواند حتی بیمار را با خطرات جبران ناپذیری روبرو سازد.

وی با بیان اینکه فرد مبتلا، چنانچه در درمان این بیماری غفلت کند، او را غافل­گیر کرده و از پای درمی ­ آورد، ادامه داد: چه بسیارند کسانی که بر اثر این بیماری بینایی خود را به ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی 30 دقیقه پیاده روی کنید تا از بیماری قند خون در امان بمانید

روزی 30 دقیقه پیاده روی کنید تا از بیماری قند خون در امان بمانید