مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 14:552023-08-24اقتصادي

گوجه و پیاز، چالش نخست وزیر هند در انتخابات


ثبات قیمت مواد غذایی برای نخست وزیر هندوستان جهت پیروزی در دوره سوم انتخابات پارلمانی بسیار مهم است.

افزایش قیمت پیاز در هند نسبت به افزایش 700 درصدی اخیر گوجه فرنگی برای دولت نارندرا مودی خطر بیشتری دارد و مقامات را مجبور می کند تا قبل از آغاز نظرسنجی .

- به گزارشتابناک به نقل از  اکوایران، افزایش قیمت پیاز در هند نسبت به افزایش 700 درصدی اخیر گوجه فرنگی برای دولت نخست وزیر نارندرا مودی خطر بیشتری دارد و مقامات را مجبور می کند تا قبل از آغاز نظرسنجی ها گام های جدیدی برای مهار تورم مواد غذایی بردارند.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، هند 40 درصد مالیات بر صادرات پیاز وضع کرده و قصد دارد آن را با نرخ یارانه ای به فروش برساند.

این محصول در کنار گوجه فرنگی و سیب زمینی به عنوان بخشی از سه محصول بسیار مهم برای رژیم های غذایی هند قرار دارد که افزایش قیمت های گذشته به دلیل از دست دادن محصول مانع از بازگشت برخی احزاب حاکم به قدرت شده است.

مصرف کنندگان نسبت به گوجه فرنگی و سیب زمینی حساسیت بیشتری نسبت به پیاز دارند؛ محصولی که جایگزین کردن آن با هر کالای دیگری در بسیاری از غذاهای محلی، سخت است.

پس از اینکه قیمت گوجه فرنگی در پی بارش های شدید و از بین رفتن بسیاری از مزارع گوجه هشت برابر شد، دولت با انتقاد شدید روبرو شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوجه و پیاز، چالش نخست وزیر هند در انتخابات

گوجه و پیاز، چالش نخست وزیر هند در انتخابات