مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 11:152023-09-04سياسي

پیشنهاد تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی توسعه تجارت ایران و عراق


به معاون اول رییس جمهور پیشنهاد تشکیل دبیرخانه یا شورای دیپلماسی اقتصادی داده ایم که این شورا زیر نظر معاون اول باشد و اختیارات خود را از شورای امنیت ملی یا رؤسای 3 قوه بگیرد به طوری که وقتی آنجا تصمیمی اتخاذ شد همه ملزم به اجرا باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس جلسه نشست تعامل اقتصاد و رسانه، نقش و کارکرد رسانه در توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق، آینده نگری  روابط ایران و عراق و ابعاد دیپلماسی اقتصادی امروز در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این مراسم یحیی آل اسحاق، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی هنر استفاده از ابزار اقتصادی در جهت منافع سیاسی و چگونگی استفاده از ابزار سیاسی در جهت اقتصاد کشور است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: مطالعات نشان داده است دیپلماسی اقتصادی رابطه مستقیم بین روابط استراتژی تجاری اقتصادی با توسعه و امنیت کشورها دارد به طوری که در کشورهای توسعه یافته درآمد حاصل آنها از بازرگانی به تولید ناخالص داخلی 80 درصد به بالا و در کشورهای در حال توسعه حدود 50 درصد و در کشورهای عقب افتاده بین 20 تا 30 درصد است.

وی افزود: بنابراین نحوه حضور در روابط اقتصادی دنیا نقش موثری در حوزه های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی دارد و بنابراین لازم است بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی توسعه تجارت ایران و عراق

پیشنهاد تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی توسعه تجارت ایران و عراق