مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 11:352023-08-27اقتصادي

نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی دولت آمریکا 2 برابر می شود


دفتر بودجه کنگره آمریکا، پیش بینی کرد نسبت بدهی دولت آمریکا به تولید ناخالص داخلی این کشور تقریباً دو برابر می شود و از 98 درصد در سال 2023 به 181 درصد در سال 2053 خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، یک مطالعه تحقیقاتی حاکی است یافتن راه حل واقعی برای افزایش بار بدهی عمومی در سراسر جهان دشوار است و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در کشورهای توسعه یافته  از جمله ایالات متحده بالا رفته است.

بر اساس این مطالعه تحقیقاتی، راه حل واقعی برای افزایش شدید بار بدهی های عمومی که در 15 سال گذشته رخ داده ، دشوار است، چرا که دولت ها مبالغ هنگفتی را برای مقابله با بحران مالی جهانی و پیامدهای همه گیر کرونا وام گرته اند.

در جریان سمینار سالانه بانک های مرکزی که  توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ایالت وایومینگ ایالات متحده برگزار شد، این مطالعه ارائه شده حاکی است میانگین بدهی در سراسر جهان از سال 2007 از 40 درصد به 60 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است.

بر اساس این مطالعه، علیرغم نگرانی های فزاینده در مورد پیامدهای بدهی بالا بر نرخ رشد، کاهش بدهی در عمل قابل بحث نیست، اگرچه در اصل مطلوب است.

وی افزود که بسیاری از اقتصادهای جهان به دلیل پیری جمعیت خود نمی توانند بر بار بدهی خود غلبه کنند و برای رفع نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی دولت آمریکا 2 برابر می شود

نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی دولت آمریکا 2 برابر می شود