مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 09:102023-09-19اقتصادي

قطع برق چاه موتورها به 10 تن از محصول گوجه جوین خسارت زد


خسارت وارده بر تولید گوجه این شهرستان ناشی از خشکسالی و قطع برق چاه موتورها حدود 10 تن برآورد شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: خسارت وارده بر تولید گوجه این شهرستان ناشی از خشکسالی و قطع برق چاه موتورها حدود 10 تن برآورد شده است.

علی اکبر قارزی در گفت و گو با ایسنا از پیش بینی برداشت 41 تن گوجه فرنگی از سطح 210 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: به طور میانگین از هر هکتار از اراضی مستعد کشت گوجه فرنگی می توان 35 تا 45 تن گوجه برداشت کرد.

وی در خصوص تولید گوجه فرنگی در جوین اظهار کرد: این شهرستان به عنوان یکی از قطب های تولید محصولات باغی، زراعی و دامی و تأمین کننده بخش زیادی از نیاز غذایی محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه عملکرد این محصول نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است، به سازگاری گوجه فرنگی با شرایط و اقلیم این شهرستان اشاره و افزود: خسارت وارده خشکسالی و قطع چاه موتورها بر تولید گوجه این شهرستان حدود 10 تن برآورد می شود.

وی ادامه داد: توسعه گلخانه ای گوجه فرنگی در این شهرستان به تازگی رونق یافته و کشت گوجه فرنگی در گلخانه بیشتر به صورت آزمایشی است.

قارزی در خصوص مشکلات پیش روی تولید گوجه فرنگی در جوین عنوان کرد: قطع برق چاه موتورها، قیمت نامناسب، هزینه کارگری، قیمت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع برق چاه موتورها به 10 تن از محصول گوجه جوین خسارت زد

قطع برق چاه موتورها به 10 تن از محصول گوجه جوین خسارت زد