مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 15:402023-08-28سياسي

تحلیل 20 میلیون رأی و تصمیم قضایی با هوش مصنوعی


رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تا امروز 20 میلیون رأی و تصمیم قضایی با استفاده از آخرین روش هوش مصنوعی در سامانه تناد برای نقد آماده شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در شورای عالی قضایی اظهار کرد: در راستای اجرای تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مقوله تقویت دانش قضایی و همچنین در اجرای تکالیف سند تحول، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از چندی پیش اقدام به راه اندازی سامانه تناد (تحلیل و نقد آرا دادگستری) کرد که تا امروز 20 میلیون رأی و تصمیم قضایی با استفاده از آخرین روش هوش مصنوعی، در این سامانه گمنام سازی شده و برای اولین بار امکان جست جو در متون تصمیمات قضایی فراهم شده است.

در اینجا منظور از گمنام سازی آن است که نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس افراد دخیل در پرونده از دادنامه موجود در سامانه حذف شده است تا قابل ارائه و نقد قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دسترسی به سامانه تناد برای همه افرادی که دارای سِمت قضایی هستند یا اینکه در پژوهشگاه قوه قضاییه فعالیت دارند باز است، عنوان کرد: این سامانه هم اکنون حدود 2 هزار و 830 نفر کاربر فعال دارد که در حال استفاده از آن هستند؛ از سامانه تناد می توان برای آموزش قضات جدیدی که جذب دستگاه ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل 20 میلیون رأی و تصمیم قضایی با هوش مصنوعی

تحلیل 20 میلیون رأی و تصمیم قضایی با هوش مصنوعی