مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 20:152023-08-24سياسي

ایران رسماً عضو «بریکس» شد


موضوعات اقتصادی نظیر امور بانکی، انرژی، حمل ونقل، مخابرات و موضوعات اجتماعی و کارگری مهم ترین موضوعات اقتصادی مورد توجه این گروه است.

-  معاون سیاسی دفتر رییس جمهور از عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به بریکس خبر داد.

به گزارش  ایرنا، محمد جمشیدی در صفحه شخصی خود در توییتر با اعلام خبر عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس نوشت: عضویت دائم در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی یک پیشرفت تاریخ ساز و موفقیت استراتژیک برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی همچنین این اتفاق را موفقیت و دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در پیوستن به سازمان های بین المللی توصیف کرد و آن را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت سربلند ایران تبریک گفت .

  بزرگ ترین گردهمایی سران کشورهای جهان غیرغربی در چارچوب بریکس از 31 مرداد 1402 تا دوم شهریور ماه جاری در منطقه مالی سندتون ژوهانسبورگ در حال برگزاری است.

رییس جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز پنجشنبه به دعوت رسمی سیریل رامافوزا رییس جمهور آفریقای جنوبی و برای شرکت در پانزدهمین نشست سران بریکس وارد این کشور شد.

  سیدابراهیم رییسی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست بریکس پلاس که سران 70 کشور جهان به آن دعوت شده اند، با شماری از سران کشورهای حاضر نیز دیدار و گفت وگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران رسماً عضو «بریکس» شد

ایران رسماً عضو «بریکس» شد