مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 08:002023-08-30اقتصادي

در استان ایلام 82 معدن فعال و در حال بهره برداری هستند


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در استان ایلام 82 معدن فعال و در حال بهره برداری هستند که از این معادن 16 ماده معدنی غیرفلزی استخراج می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در دیدار با معدن کاران، مدیران و پرسنل حوزه معدن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، با اشاره به اهمیت معادن و صنایع معدنی، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این بخش گفت: معادن به عنوان بخش مهمی از صنعت کشور، تأثیر بسزایی بر پارامترهای اقتصادی از جمله اشتغال دارد.

وی افزود: توسعه بخش معدن، نیازمند حضور شرکت های قدرتمند در حوزه سرمایه گذاری است، تا سرمایه لازم جهت تحقق این هدف تأمین شود.

‍ معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی، به دلیل حمایت از تولید داخلی آن هاست.

رضا محمدرحیمی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این جلسه بیان داشت: در استان ایلام 82 معدن فعال و در حال بهره برداری هستند، که از این معادن 16 ماده معدنی غیر فلزی استخراج می شود.

وی میزان اشتغال مستقیم در معادن استان را 715 نفر و در صنایع معدنی 1200 نفر دانست و گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده 191 میلیون تن ذخیره قطعی کشف شده مواد معدنی استان است، که سالانه حدود 5 میلیون تن از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در استان ایلام 82 معدن فعال و در حال بهره برداری هستند

در استان ایلام 82 معدن فعال و در حال بهره برداری هستند