مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 12:302023-08-23اقتصادي

رییس سازمان ملی بهره وری ایران: نپرداختن به بهره وری در بلندمدت بحران زا است


رییس سازمان ملی بهره وری ایران با اشاره به ضرورت توجه به مقوله بهره وری، گفت: نپرداختن به بهره وری در بلندمدت بحران زا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیرسامان پیشوایی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت بهره وری در کشور و استان یزد که با حضور جمعی مدیران دولتی و بخش خصوصی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد برگزار شد، با اشاره به استان پایلوت بهره وری شدن یزد در کشور با تاکید بر این که نپرداختن به بهره وری در بلندمدت بحران زا است، گفت: سال 1401 در شاخص TFP به بالاترین میزان خود در ده سال گذشته رسیدیم.

میرسامان پیشوایی با بیان این که در طول برنامه ششم توسعه قرار بود به رشد اقتصادی 2/8 درصدی از محل بهره وری برسیم ولی در نهایت کشور به رشد 0/04 درصدی در این شاخص دست یافته است، اظهار کرد: این در حالیست که شاخص رشد اقتصادی سه سال اخیر بهتر شده و نشان امیدواری است ولی نسبت به رقبای خارجی فاصله زیاد داریم.

وی افزود: رشد اقتصاد و بهره وری برخی از کشورهای دنیا را حاصل رشد منطقی طی سال ها عنوان کرد و افزود: دستیابی به این رشد نیازمند صبر و تلاش است به طوری که سنگاپور 12 درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی را جذب کرد و به بهشت نوآوری و فناوری دنیا تبدیل شد.

رییس سازمان ملی بهره وری ایران با یادآوری این که در 50 سال گذشته متوسط رشد بهره وری کشور صفر بوده و در دولت دوازده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان ملی بهره وری ایران: نپرداختن به بهره وری در بلندمدت بحران زا است

رییس سازمان ملی بهره وری ایران: نپرداختن به بهره وری در بلندمدت بحران زا است