مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-23سياسي

مهم ترین عامل تسلط در نوازندگی چیست؟/ طرح چند نکته مهم


مسعود شعاری از نوازندگان و آهنگسازان شاخص موسیقی ایرانی با برگزاری یک کارگاه آموزشی از ویژگی های خلاقیت و نوآوری در نوازندگی موسیقی ایرانی سخن گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خانه موسیقی، مسعود شعاری آهنگساز و نوازنده شاخص عرصه سه تار نوازی تازه ترین کارگاه آموزشی خود را در تالار اجتماعات خانه موسیقی ایران برگزار کرد.

کارگاه سه تار این نوازنده و مدرس شناخته شده موسیقی ایرانی با حضور هنرجویان و نوازندگان در سطوح مختلف با مبحث سونوریته آغاز و با توضیح جزییاتی پیرامون دینامیک، نوانس و حس در نواختن این ساز ادامه پیدا کرد.

وی شناخت ساختار موسیقی دستگاهی را مهم ترین عامل تسلط و خلاقیت در نوازندگی و آهنگسازی دانست و از هنرجویان خواست به تجارب شنیداری خود دقت کنند تا به درک درستی از مفهوم خلاقیت برسند.

این نوازنده و مدرس موسیقی رسیدن به لحن شخصی در نوازندگی هنرمندان جوان را منوط به شنیدن و درک تمامی مکاتب سه تار نوازی دانست و غفلت از این امر را جایز نشمرد؛ این در حالی است که طرح موضوع نوانس و رنگ آمیزی در موسیقی و پرداخت و آزاداندیشی در تمرین ازعوامل و مولفه های مهم خلق موسیقی از دیگر مباحث مطرح شده این کارگاه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین عامل تسلط در نوازندگی چیست؟/ طرح چند نکته مهم

مهم ترین عامل تسلط در نوازندگی چیست؟/ طرح چند نکته مهم