مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-03اجتماعي

هشدار نارنجی صادر شد/وقوع توفان گرد و خاک و شن در 3 استان


سازمان هواشناسی نسبت به وقوع توفان گرد و خاک و شن در مناطق مستعد سه استان هشدار داد و بر ضرورت خودداری افراد سالمند و مبتلایان به بیماری های تنفسی و قلبی از رفت وآمدهای غیر ضروری توصیه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به افزایش گرادیان فشار سطح زمین اعلام کرد: وزش باد شدید از دوشنبه تا سه شنبه (13 و 14 شهریورماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی وقوع توفان گردوخاک و شن در مناطق مستعد، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، دکل های برق و سازه های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه های امدادی به ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و خودداری از پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نارنجی صادر شد/وقوع توفان گرد و خاک و شن در 3 استان

هشدار نارنجی صادر شد/وقوع توفان گرد و خاک و شن در 3 استان