مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 15:252023-09-13اقتصادي

کاهش 15 درصدی برداشت خرما از نخلستانهای بافق


معاون زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی بافق از کاهش 15 درصدی برداشت خرما از نخلستان های این شهرستان به علت گرمازدگی و پژمردگی خوشه ها خبر داد.

- ایسنا/یزد معاون زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی بافق از کاهش 15 درصدی برداشت خرما از نخلستان های این شهرستان به علت گرمازدگی و پژمردگی خوشه ها خبر داد.

حسن درندی در گفت وگو با ایسنا از وجود 2600 هکتار نخلستان بارور در این شهرستان خبر داد و گفت: نخیلات 35 درصد از این سطح زیرکشت خرما در شهرستان را ارقام اصلاح شده و مابقی را درختان بومی شامل می شود.

وی ضمن پیش بینی برداشت هشت هزار تن خرما از نخلستانهای شهرستان در سال جاری، بیان کرد: امسال به علت گرمازدگی و پژمردگی خوشه ها، تولید خرما در مقایسه با سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

به گفته ی درندی، خرمای تولیدی شهرستان عمدتاً از ارقام بومی، کبکاب، زاهدی، پیارم و مضافتی است که به همت بیش از سه هزار نفر بهره بردار در شهرستان برداشت می شود.

معاون جهادکشاورزی شهرستان با اشاره به اهمیت فعالیت واحدهای فراوری و توسعه زنجیره ارزش افزوده خرما در شهرستان، گفت: در حال حاضر یک واحد بخش خصوصی در زمینه سورت(جداسازی محصول مرغوب از نامرغوب)، بسته بندی، ذخیره سازی و تولید فرآورده های صنعت خرما با ظرفیت سالانه دو هزار و 500 تن و همچنین بیش از 10 واحد سردخانه در این شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 15 درصدی برداشت خرما از نخلستانهای بافق

کاهش 15 درصدی برداشت خرما از نخلستانهای بافق