مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 14:352023-09-16سياسي

برپایی مراسم شهادت امام رضا(ع) در 700 مسجد استان یزد


آیین سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار در بیش از 700 مسجد در استان یزد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، در این مراسم های معنوی، عاشقان خاندان ائمه اطهار (ع) به مناسبت شهادت علی بن موسی الرضا (ع) به عزاداری می پردازند و در این مراسم ها نیز کارشناسان مذهبی به تبیین شخصیت، فضایل، مناقب خورشید هشتم و اصل ولایت مداری می پردازند.

همچنین در کنار ویژه برنامه های تبیینی، دستجات سینه زن و زنجیرزن و تشکل های دینی به همراه ذاکران در رثای شهادت حضرت علی بی موسی الرضا (ع) به انجام برنامه سوگواری و مرثیه خوانی پرداختند و بر ضرورت ترویج سیره رضوی در جامعه و بین نوجوانان و جوانان تاکید کردند.

از دیگر برنامه های مهم سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در استان یزد، اعزام بیش از 60 هیات مذهبی و عزاداری به حرم نورانی و آستان مقدس این امام همام بود که امروز تا پاسی از شب به عزاداری و سوگواری می پردازند و برنامه ها ادامه دارد.

آیین نخل برداری از ویژه برنامه های خاص و سنتی مردم مناطق مختلف یزد است که امروز ( شنبه ) در برخی از شهرها و روستاها با حضور خیل ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی مراسم شهادت امام رضا(ع) در 700 مسجد استان یزد

برپایی مراسم شهادت امام رضا(ع) در 700 مسجد استان یزد