مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 11:402023-09-10اقتصادي

کاهش عملکرد باغات زیتون، کاهش درآمد کشاورزان طارمی را در پی دارد


کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: عملکرد باعات زیتون در شهرستان طارم نسبت به سال گذشته کاهش 80 درصدی داشته است.

- ایسنا/زنجان کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: عملکرد باعات زیتون در شهرستان طارم نسبت به سال گذشته کاهش 80 درصدی داشته است.

سیروس پناهی در گفت وگو با ایسنا، درباره برداشت زیتون در شهرستان طارم، اظهار کرد: برداشت محصول زیتون در شهرستان طارم از اواسط شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد که پیش بینی می شود در سال جاری باغات زیتون شهرستان در بهترین شرایط ممکن 20 هزار تن عملکرد داشته باشند.

وی افزود: عملکرد باغات زیتون در شهرستان طارم نسبت به سال گذشته کاهش 80 درصدی داشته است و دلیل اصلی این است که 80 درصد ارقام داخل شهرستان رقم محلی و بومی هستند که دارای سال آوری شدید است و سال گذشته با سال آوری شدید درختان زیتون در شهرستان مواجه بودیم و امسال ارقام زرد و محلی شهرستان عملکرد خیلی پایینی دارند.

این مسئول تصریح کرد: حدود 860 بهره بردار طارمی در زمینه برداشت زیتون فعالیت می کنند که مجموع سطح زیر کشت قابل برداشت این محصول در شهرستان حدود 16 هزار هکتار است.

همچنین در سال جاری ارقام کنسروالیا، مانزانیلا، کروناییکی، آربیکن و رقم کنسروی سویلانا در شهرستان بازدهی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش عملکرد باغات زیتون، کاهش درآمد کشاورزان طارمی را در پی دارد

کاهش عملکرد باغات زیتون، کاهش درآمد کشاورزان طارمی را در پی دارد