مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 17:052023-09-19بين الملل

تخلیه مقرهای گروهک های تروریستی از مرزهای ایران


کمیته عالی توافق امنیتی ایران و عراق اعلام کرد مقر گروهک های تروریستی تجزیه طلب در مرزهای مشترک تخلیه شده و آن ها خلع سلاح شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، کمیته عالی اجرای توافق امنیتی ایران و عراق، بعدازظهر امروز (سه شنبه)، از تخلیه مقر گروهک های تروریستی تجزیه طلب در مرزهای مشترک ایران و عراق خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، کمیته مذکور اعلام کرد: براساس تعهد جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران به مفاد توافقنامه امنیتی مشترک و با تلاش مشترک دولت فدرال، دولت منطقه کردستان و کمیته عالی مشترک دو کشور، مقرهای مستقر در نزدیکی مرز با ایران که گروه های ایرانی مخالف (گروهک های تروریستی تجزیه طلب در آن حضور داشتند، تخلیه شدند .

در ادامه این بیانیه آمده است: این افراد به محلی دور از مرزها منتقل و خلع سلاح شده اند تا مطابق با ضوابط کمیته پناهندگان، پناهنده تلقی شوند.

همچنین نیروهای مرزی فدرال در این مناطق مستقر شده اند.

حضور دائمی است و پرچم عراق در این مناطق برافراشته شده است .

کمیته مشترک همچنین اعلام کرد: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی که در اربیل و بغداد برگزار شد، حضور یافت و حمایت کامل خود را از دولت عراق در اجرای مفاد توافقنامه با امکان تعامل  با این گروه ها در صورت برخورداری از عنوان غیرنظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلیه مقرهای گروهک های تروریستی از مرزهای ایران

تخلیه مقرهای گروهک های تروریستی از مرزهای ایران