مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 16:452023-09-05اقتصادي

صعود ادامه دار بورس با سیاست دولت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی ها


کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با اصلاح سیاست دولت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی ها، سهامداران خرد منتظر بازگشت بورس به روزهای صعودی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روند ابتدایی معاملات بورس در نیمه دوم معاملات تغییر یافت و عرضه ها از تقاضا پیشی گرفت و بورس امروز تا 20 هزار واحد رشد کرد، اما با شدت گرفتن عرضه ها به دلیل رسیدن شاخص به یک مقاومت جدی در میانه کانال 2.

1 میلیون واحدی، 6 هزار واحد از رشد بورس پس گرفته شد.

یکی از موضوعاتی که در هفته ها و ماه های گذشته روند بورس را دچار چالش کرده بود، سیاست دولت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی ها بود، اگر از رانت اطلاعاتی ایجاد شده در زمینه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها بگذریم، باید از قصه پرغصه سهامداران خرد در زمینه سیاست دولت در این زمینه یاد کنیم؛ کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سیاست دولت در قبال پتروشیمی از سال گذشته اشتباه بود که فرمول محاسبه نرخ خوراک را به رقم ثابت 5 هزار تومانی تغییر داد، در سال جاری و با توجه به بودجه سال 1402، دولت باید 270 هزار میلیارد تومان از نرخ خوراک درآمد کسب می کرد که این موضوع سبب شد تا به نرخ 7 هزار تومانی روی بیاورد.

این سیاست دولت، منجر به زیان سهامداران شرکت های پتروشیمی و ترسیدن سایر سهامداران شد، سهامداران خرد که از سال 99 و با اختلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود ادامه دار بورس با سیاست دولت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی ها

صعود ادامه دار بورس با سیاست دولت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی ها