مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 10:102023-09-09اجتماعي

87 میلیون مترمکعب حق آبه تالاب های آذربایجان غربی رهاسازی شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سال آبی جاری در مجموع 87 میلیون مترمکعب حق آبه تالاب های پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد.

- ارومیه- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در سال آبی جاری در مجموع 87 میلیون مترمکعب حق آبه تالاب های پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید شهند در این زمینه اظهار کرد: این مقدار آب با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همکاری شرکت آب منطقه ای و حمایت های ستاد احیای دریاچه ارومیه برای کمک به احیای تالاب های حوزه پارک ملی دریاچه ارومیه رها شده است.

وی اضافه کرد: تأمین این مقدار حق آبه طی پنج سال گذشته در این منطقه بی نظیر بود و با کمک آن تالاب های خشکی مانند تالاب بین المللی قوپی باباعی مهاباد و طالقان نقده احیا و زمینه حضور پرندگان آبزی و کنارآبزی در آنها مهیا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آبگیری و احیای تالاب ها به ویژه در فصل تابستان نقش مهمی در حفظ تعادل زیستی در این مناطق دارد و باعث حضور بیشتر پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب ها می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در برنامه مدیریت جامع تالاب های استان، توجه به رونق گردشگری تالاب با توجه به رویکرد اکوسیستمی و ظرفیت های آنهاست، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست آذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

87 میلیون مترمکعب حق آبه تالاب های آذربایجان غربی رهاسازی شد

87 میلیون مترمکعب حق آبه تالاب های آذربایجان غربی رهاسازی شد