مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 12:302023-08-28ورزشي

ارتقای جایگاه بین المللی با دیپلماسی ورزشی


محققان کشور در یک مطالعه جدید، به بررسی نقش ورزش به عنوان یک فعالیت جهان شمول در ارتقای تعاملات بین المللی کشورها پرداخته و ضرورت های توجه بیشتر به این موضوع را برشمرده اند.

- محققان کشور در یک مطالعه جدید، به بررسی نقش ورزش به عنوان یک فعالیت جهان شمول در ارتقای تعاملات بین المللی کشورها پرداخته و ضرورت های توجه بیشتر به این موضوع را برشمرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ورزش، یکی از ملزومات اساسی زندگی اجتماعی امروز و از عرصه های بسیار مهمی است که حکومت ها، افراد و سازمان های بین المللی با آگاهی کامل از ابعاد سیاسی و اجتماعی آن، همواره تمایل داشته اند تا از آن برای دستیابی به اهداف مدنظر خود بهره برداری کنند.

به عبارت دیگر، موفقیت در میدان های بین المللی ورزشی به دلیل ایجاد حس غرور ملی، ظرفیت سوددهی اقتصادی از طریق میزبانی رویدادهای مختلف و همچنین کاربرد دیپلماتیک آن، ارزشمند است.

از این رو بسیاری از کشورها در تلاشند تا با برنامه ریزی، ورزشکارانی را آماده کرده و روانه مسابقات کنند که موفقیت آن ها را در رویدادهای بزرگ تضمین کند.

درواقع به گفته محققان، از انگیزه های دولت ها برای حمایت از ورزش و به نوعی دخالت و راهبری آن را باید در این موضوع دید که موفقیت یک کشور در عرصه ورزشی می تواند برای آن کشور در عرصه بین المللی نیز اعتبار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای جایگاه بین المللی با دیپلماسی ورزشی

ارتقای جایگاه بین المللی با دیپلماسی ورزشی