مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:202023-09-13بين الملل

مخالفت استان غربی عراق با انتقال تروریستهای مستقر در مرز با ایران


مقامات محلی استان الانبار عراق، در آستانه پایان مهلت اجرای توافق امنیتی میان تهران و بغداد، مخالفت شدید خود را با ایده انتقال گروهک های تروریست کُرد ایرانی از منطقه کردستان عراق به این استان اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با نزدیک شدن به نمایندگان، شیوخ و فرماندهان سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار عراق، در واکنش به زمزمه هایی در خصوص طرح انتقال مواضع گروهک های تروریستی کرد ایرانی به غرب عراق و به طور مشخص استان الانبار، مخالفت خود را با این امر نشان دادند.

  به نوشته وبگاه خبری 964  مدیا ، نمایندگان، شیوخ و فرماندهان الحشد الشعبی عراق، عصر دیروز (سه شنبه، 12 سپتامبر)، تصریح کردند که الانبار ظرفیت پذیرش مشکل جدید را ندارد، بویژه اگر دارای بُعد بین المللی یا مرتبط با ایران باشد.

این در حالی است که اخباری در خصوص وجود یک طرح برای انتقال مقرهای گروه های مسلح کُرد مخالف ایران از منطقه کردستان عراق به دورترین نقطه مرزی منتشر شده است و برخی می گویند که انتقال این نیروها به منطقه غربی عراق، گزینه مناسبی است.

جمهوری اسلامی ایران و عراق چندی پیش یک توافق امنیتی شامل سه بخش را امضا کردند که شامل جلوگیری از نفوذ افراد مسلح پس از استقرار نیروهای مرزبانی، تحویل افراد تحت تعقیب پس از صدور دستور باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت استان غربی عراق با انتقال تروریستهای مستقر در مرز با ایران

مخالفت استان غربی عراق با انتقال تروریستهای مستقر در مرز با ایران