مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 11:152023-08-29اقتصادي

بلایی که خاموشی چاه موتورها بر سر باغات خلیل آباد آورد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد گفت: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان خلیل آباد ناشی از خاموشی چاه موتورهای را 815 میلیارد تومان اعلام کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد گفت: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان خلیل آباد ناشی از خاموشی چاه موتورهای را 815 میلیارد تومان اعلام کرد.

محمود شبان در حاشیه بازدید از ترمینال فرآوری پسته در گفت و گویی با ایسنا خاطرنشان کرد: بالغ بر 3200 هکتار از باغات خلیل آباد زیر کشت پسته هستند که با افتتاح یک ترمینال فراوری دیگر طی چند روز گذشته ظرفیت میزان پسته فراوری شده شهرستان به 14 هزار هکتار تن در سال افزایش یافت.

وی افزود: شهرستان خلیل آباد در فراوری پسته به یکی از قطب های مهم در خراسان رضوی تبدیل شده است، اکنون پسته شهرستان های بجستان، گناباد و بخشی از محصول بیرجند نیز در این شهرستان فراوری می شود.

شبان با بیان اینکه مهم ترین رقم های پسته ای که در این شهرستان تولید می شود فندقی و کله قوچی است، اظهار کرد: بخش زیادی از پسته این شهرستان از دهستان کویر بخش ششطراز برداشت می شود که دارای آب شور بوده و منطقه ای کویری محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد خاطرنشان کرد: فندقی، اکبری، احمد آقایی، کله قوچی، بادامی و سفید از ارقام پسته در شهرستان خلیل آبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که خاموشی چاه موتورها بر سر باغات خلیل آباد آورد

بلایی که خاموشی چاه موتورها بر سر باغات خلیل آباد آورد