مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 11:552023-09-10فرهنگي

پایان پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی


دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با اعلام پایان پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در چذابه و شلمچه گفت: - این رویداد ارزشی عرض ارادت هنرمندان متعهد و بابصیرت است که سهم بسزایی در ترویج فرهنگ وهنر عاشورایی در اربعین حسینی داشتند.

مصطفی بوعذار در گفت وگو با ایسنا، از ارسال 76 اثر نمایشی از سراسر کشور پس از انتشار فراخوان خبر داد و بیان کرد: آثار نمایشی در بخش تعزیه و آیین های نمایشی توسط سهراب کاکاوند، عبدالله حلیات و اسماعیل مجللی ارزیابی شدند و هشت اثر به زبان فارسی و عربی را برای حضور در پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی انتخاب کردند.

وی با اشاره به آثار بخش تئاتر خیابانی این سوگواره اظهار کرد: 9 نمایش خیابانی منتخب، توسط عادل کروشاوی، حیدر رضایی و امین اکبری نسب داوری شدند که در میان آنها چهره های برتر هنرهای نمایشی کشور حضور دارند و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در ساعات بعدازظهر پذیرایی زائرین اربعین حسینی بودند.

دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با اشاره به موازی کاری برخی نهادهای فرهنگی در موضوع اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تلاش های زیاد برای هم افزایی و مشارکت دستگاه های فرهنگی و هنری انجام شده بود که به سرانجام نرسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی

پایان پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی