مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 14:352023-09-18اقتصادي

اولویت حفظ آب و زمین در باغستان سنتی قزوین


باید حفظ و توجه به منابع طبیعی به ویژه آب و زمین در اولویت باغستان سنتی قرار گیرد همچنین باغداران و جامعه محلی باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند چرا که این افراد نقش مهمی در حفظ و نگهداری باغات سنتی دارند.

- پرفسور سلیم ذکری در نشست باغستان سنتی قزوین، میراث زنده نیاکان در فهرست میراث کشاورزی جهانی که امروز 27 شهریور 1402 در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: زندگی در قزوین یعنی زندگی در نظام باغات سنتی، باغات سنتی قزوین میوه آب است و باید در جهت نگهداری از میوه آب تلاش کنید تا این میراث ارزشمند حفظ شود.

وی افزود: آنچه منابع طبیعی را زیباتر می کند کاشت درختانی است که توسط کشاورزان و باغداران صورت گرفته و این افراد باید قدر کار خود را بدانند که با نگهداری باغات سنتی موجب می شوند آب به لایه های زیرین نفوذ پیدا کند.

نماینده فائو خاطرنشان کرد: باید حفظ و توجه به منابع طبیعی به ویژه آب و زمین در اولویت باغستان سنتی قرار گیرد همچنین باغداران و جامعه محلی باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند چراکه این افراد نقش مهمی در حفظ و نگهداری باغات سنتی دارند.

وی تصریح کرد: مردم قدر آنچه در نزدیک خودشان است را نمی دانند و دنبال آرزوهای دور از دسترس هستند با این حال مردم قزوین باید قدر باغستان سنتی بسیار ارزشمندشان را بدانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت حفظ آب و زمین در باغستان سنتی قزوین

اولویت حفظ آب و زمین در باغستان سنتی قزوین