مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 07:202023-08-30بين الملل

روسیه: آمریکا کلاهک هسته ای جدید خود را آزمایش می کند


معاون نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی در ژنو عصر سه شنبه گفت که آمریکا کلاهک های هسته ای جدید خود را آزمایش خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، آندره بلوسف اعلام کرد که آمریکا دیر یا زود کلاهک های هسته ای جدید خود را آزمایش خواهد کرد.

وی افزود: تعمیر و نگهداری از سایت آزمایش هسته ای نوادا نشان می دهد که علی رغم تصویب به اتفاق آرا قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد این موضوع، آمریکا قصد ندارد آزمایش های بمب هسته ای را متوقف کند.

معاون نماینده دائم روسیه در ژنو اضافه کرد، آمریکا برای بهبود و حفظ زیرساخت سایت آزمایش هسته ای در نوادا و حفظ آن در وضعیت آمادگی کامل عملیاتی تلاش می کند و چنین رویکردی را می توان به عنوان شاهدی مستقیم بر نیات واشنگتن تلقی کرد.

بلوسف همچنین گفت: واشنگتن این واقعیت را پنهان نمی کند که در حال توسعه انواع جدیدی از کلاهک های هسته ای است و لازم است عملکرد آنها در عمل بررسی شود.

وی تاکید کرد که تصویب قطعنامه 64/35 مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2009 به اتفاق آرا بیانگر آن است که همه کشورهای جهان نیاز به کنار گذاشتن کامل آزمایش های هسته ای را دارند که مهم ترین شرط برای دستیابی به هدف نهایی ایجاد جهانی عاری از سلاح های هسته ای است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: آمریکا کلاهک هسته ای جدید خود را آزمایش می کند

روسیه: آمریکا کلاهک هسته ای جدید خود را آزمایش می کند