مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 22:352023-09-12فرهنگي

انتقاد آل هاشم از حضور انگشت شمارسینماگران آذربایجان شرقی در سطح ملی


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از حضور انگشت شمار سینمای استان در سطح ملی و جشنواره فجر گفت: مایه تاسف است که ما به لحاظ کمّی در سطح کشور در طول 40 سال گذشته سهم تولید فیلم حتی به اندازه انگشتان یک دست نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز  در دیدار اهالی سینما  به مناسبت 21 شهریور و روز سینما در پردیس سینمایی 29 بهمن تبریز با اشاره به تقارن تقویمی روز سینما اظهار کرد: 21 شهریور ماه، روز ملی سینما در ایران است، عده ای مقطع ورود سینماتوگراف توسط مظفرالدین شاه به ایران را 21 شهریور می دانند و عده ای روز آغاز فیلمبرداری آبی و رابی نخستین فیلم داستانی سینمای ایران را در این روز می دانند، اما من دوست دارم روز سینما را به روز مبارک دیگری پیوند زده و متبرک کنم؛ چرا که 21 شهریور روز تولد شهید آوینی است و چه روزی بهتر از این روز برای گرامیداشت سینما و چه زیباست که سینما را با عینک آوینی ببینیم و نقد کنیم و لذت ببریم.

  امام جمعه تبریز افزود: مرتضی آوینی از کسانی بود که نوع جدیدی از سینما را ارائه کرد تا متناسب با عرصه های معنوی دفاع مقدس باشد.

از این رو، بجای پرداختن به شیوه های سنتی روایتگری به روش های جدید که مبتنی بر حکمت و شهود بود، روی آورد که از دستاورد آن سینمای دینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد آل هاشم از حضور انگشت شمارسینماگران آذربایجان شرقی در سطح ملی

انتقاد آل هاشم از حضور انگشت شمارسینماگران آذربایجان شرقی در سطح ملی