مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 08:162023-09-16سياسي

نویسنده ای که برات کارش را از شهدا گرفت


زری طاهری پرکوهی تا به خودش آمد دید حال و هوای خانه پر شده از عطر شهادت، ازدواج فامیلی پدر و مادر (دختر عمه با پسردایی) باعث شده بود تصاویر شهدای فامیل را در یک قاب جمع کرده بود، قاب عکسی که خبر از پرواز 11 دلداده می دهند، اما در این میان خیره شدن به چشم های مظلوم یکی از آنها بدجوری دلش را به آتش می کشد.

این تصویر متعلق به برادر زینب، روح الله است، کسی که در هنگام شهادت 24 سال سن داشت با رفتنش تعداد فرزندان خانه به پنج نفر رسید، گرچه او در سال 1367 به شهادت رسید اما روزی نیست که اعضای خانواده درباره اش صحبت نکنند.

    می گویند؛ بچه که بود شیطنت داشت، دانش آموز زرنگی بود دست خط خوبی داشت و انشایش عالی بود، در حالی که سن زیادی نداشت حال و هوای رفتن به جبهه سرش زده بود اما والدین راضی به این رفتن نبودند با هزار دردسر راهی و عضو سپاه لشکر سیدالشهدا شد، اصالتش فیروزکوهی و ساکن فریدونکنار بود.

روح الله تا اواخر جنگ در بیشتر عملیات ها در کنار شهدایی همچون شهید چمران حضور داشت، چندین بار مجروح شد، حتی یک بار که تیر به سرش برخورد کرده بود، پزشکان ناامیدانه می گفتند اگر عملش کنیم ذهنش دچار عقب ماندگی خواهد شد، اینجا بود که مادر با توسل به ائمه اطهار براش معجزه خواست و او نجات یافت اما باز هم راهی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسنده ای که برات کارش را از شهدا گرفت

نویسنده ای که برات کارش را از شهدا گرفت