مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 16:252023-09-10اقتصادي

تولید بذرهای سالم و اصلاح شده در اردبیل


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از تولید بذرهای سالم و اصلاح شده برای افزایش راندمان تولید در استان اردبیل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، کمال شهبازی بعدازظهر امروز در بازدید از بوجاری غلات اردبیل اظهار کرد: یکی از مهم ترین نهاده هایی که می تواند موجب افزایش عملکرد و پایداری تولید شود، رقم مناسب است و به منظور ارتقای راندمان تولید بایستی استفاده از بذرهای سالم و اصلاح شده ترویج شود.

وی افزود: در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل 1800 تن غلات در طبقات مختلف بذری در سال جاری تولید شد که از این مقدار 356 تن بذور پرورشی اقلیم گرم و مرطوب و سرد استان بوده که پس از پروسس در اختیار کشاورزان و شرکت های تولید کننده قرار می گیرد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه افزایش عملکرد در واحد سطح از راهکارهای تثبیت پایداری تولید گندم است، بیان کرد: فرآیند بوجاری، ضدعفونی و کیسه گیری 420 تن بذر گندم و جو آبی و دیم منطقه گرم و مرطوب سواحل خزر و اقلیم سرد استان با همکاری محققین بخش تحقیقات علوم زراعی و باغی و همکاران بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در مرکز تحقیقات مغان در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بذرهای سالم و اصلاح شده در اردبیل

تولید بذرهای سالم و اصلاح شده در اردبیل