مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 12:452023-09-16اقتصادي

رشد 266 درصدی صادرات آذربایجان شرقی به روسیه


مدیر کل مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: هدف گذاری صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه همچنان در دستور کار قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی ضمن گزارش عملکرد 5 ماهه تجارت خارجی استان اظهار کرد: این استان در 5 ماهه امسال با صادرات انواع شیرینی و شکلات و فرآورده های غلات به ارزش 34 میلیون دلار رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این میزان صادرات 25 درصد صادرات کل کشور را شامل می شود و به 49 مقصد صادر شده است.

عظمایی گفت: عراق، افغانستان، پاکستان و آذربایجان به ترتیب کشورهای مقصد صادراتی شیرینی و شکلات استان در بازه زمانی یادشده است.

نیمی از صادرات غیر نفتی کشور به ارمنستان مربوط به آذربایجان شرقی است دبیرکارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همچنین گفت: در 5 ماهه امسال 78 میلیون میلیون دلار کالا از استان به ارمنستان صادر شده است که این میزان نیمی از صادرات کل کشور است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی شامل قیر، میله های آهنی، سیمان سفید، خوراک آماده ماهی، سولفور سدیم، تخته از خرده ریزه، رب، هندوانه و سیمان کلینگر است.

رشد 266 درصدی صادرات استان به روسیه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از گزارش خود به رشد صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور روسیه پرداخت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 266 درصدی صادرات آذربایجان شرقی به روسیه

رشد 266 درصدی صادرات آذربایجان شرقی به روسیه