مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 06:152023-09-12سياسي

طوفان ریزگرد و راهکارهای مقابله با آن


یک پژوهشگر حوزه دریایی و زیست محیطی درباره منشا ریزگرد در مازدندران گفت : تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که طوفان های ریزگرد در آسمان بهشهر و گرگان هیچ ارتباطی با خلیج گرگان و تالاب های خشک پیرامون آن نداشته و منشا آن از صحرای وسیع قره قوم در ترکمنستان .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، در کمال ناباوری ریزگردها مهمان آسمان مازندران شد، ریزگردهایی که حتی آنقدر ناآشنا بودند که برخی مردم از آن با عنوان مه یاد می کردند.

چهارم و بیستم شهریور ماه امسال ریزگردها مهمان ناخوانده استان شدند که روز چهارم به نزدیکی های مرکز استان و روز بیستم شهریور حتی به شهرستان بابل هم رسید.

مدتی است نگرانی از خشک شدن تالاب میانکاله، خلیج گرگان مطرح بوده که حتی برخی عامل ریزگردها را از خشکی میانکاله می دانند درحالی که وزش بادهای شرقی مدتی افزایش یافته بود و همین موضوع مایه تعجب کارشناسان هواشناسی شد ولی زمان نگذشت، شاهد وقوع پدیده گردوغبار در استان بودیم که براساس اطلاعات هواشناسی منشا این پدیده از صحرای قره قوم ترکمنستان اعلام شد.

*بار دیگر گردوغبار مهمان مازندران شد سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: گردو غبار از صحرای قره قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق شرق تا مرکز استان را تحت تاثیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان ریزگرد و راهکارهای مقابله با آن

طوفان ریزگرد و راهکارهای مقابله با آن