مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 07:102023-09-17بين الملل

نحوه اجرای توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا


طبق توافقات صورت گرفته، همزمان با تایید واریز منابع مالی آزاد شده ایران به حساب های متعلق به بانک های ایرانی در قطر، فرآیند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شامگاه پنجشنبه نوزدهم مرداد ماه روزنامه نیویورک تایمز از توافق میان ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان خبر داد و نوشت پنج جاسوس آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به 6 میلیارد دلار منابع بلوکه شده خود در کره جنوبی، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

در اولین قدم این توافق، ایران پنج ایرانی-آمریکایی را از زندان آزاد و آن ها را در حبس خانگی نگه داشته و آمریکا نیز فرآیند انتقال منابع مالی ایران را آغاز کرده است.

سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی که به جرم جاسوسی در زندان بودند و بخشی از حبس 10 ساله خود را گذرانده اند و 2 زندانی دیگر که نام آن ها اعلام نشده و به گفته یک منبع آگاه ایرانی این اقدام در حال نهایی شدن است و ممکن است اسامی اعلام شود، قرار است با پنج ایرانی که به ادعای دور زدن تحریم های ایران در آمریکا در زندان هستند، مبادله شوند.

طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار ایسنا و پس از موافقت واشنگتن با شروط جمهوری اسلامی ایران، پس از احراز انتقال منابع مالی ایران به قطر توسط بانک مرکزی ایران، فرآیند تبادل زندانیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه اجرای توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

نحوه اجرای توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا