مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 08:352023-08-26بين الملل

عضویت ایران در بریکس شلیک به تحریم های آمریکا


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روز پنجشنبه رییس جمهور آفریقای جنوبی در پایان نشست اعضای گروه بریکس در ژوهانسبورگ از موافقت سران این گروه برای اعطای عضویت کامل به شش کشور ایران، - عضویت ایران در بریکس در کنار پیوستن کشورمان به سازمان شانگهای، تعمیق روابط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فعال تر کردن همکاری ها با سازمان اکو و گسترش و تقویت روابط با کشور های همسایه، ثمره ای دیگر از دیپلماسی فعال و مقتدرانه دولت کنونی است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روز پنجشنبه رییس جمهور آفریقای جنوبی در پایان نشست اعضای گروه بریکس در ژوهانسبورگ از موافقت سران این گروه برای اعطای عضویت کامل به شش کشور ایران، آرژانتین، مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اتیوپی خبر داد.

گروه بریکس در بیانیه پایانی این نشست بر اهمیت تشویق به استفاده از ارز های ملی در تجارت بین المللی و مبادلات مالی این گروه و شرکای تجاری آن تاکید کرد.

رهبران بریکس همچنین درباره استفاده از اقدامات یک جانبه که بر کشور های در حال توسعه تاثیر منفی می گذارد، ابراز نگرانی کردند.

اعضای بریکس در این بیانیه همچنین از راه حل مسالمت آمیز درخصوص درگیری ها در اوکراین و حل مناقشه از طریق گفتگو و دیپلماسی از جمله ابتکار آفریقا در این خصوص حمایت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت ایران در بریکس شلیک به تحریم های آمریکا

عضویت ایران در بریکس شلیک به تحریم های آمریکا