مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 08:452023-09-02بين الملل

رویترز: آمریکا مهمات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می فرستد


ایالات متحده قرار است پس از انگلیس به دومین کشوری تبدیل شود که به ارسال مهماتی با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین چراغ سبز نشان می دهد و این علی رغم نگرانی هایی است که چنین مهماتی می توانند تأثیر منفی چشمگیری بر سلامت عمومی و محیط زیست داشته باشد.

- ایالات متحده قرار است پس از انگلیس به دومین کشوری تبدیل شود که به ارسال مهماتی با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین چراغ سبز نشان می دهد و این علی رغم نگرانی هایی است که چنین مهماتی می توانند تأثیر منفی چشمگیری بر سلامت عمومی و محیط زیست داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مهمات برای تانک های آبرامز آمریکایی در نظر گرفته شده که انتظار می رود اولین آنها در هفته های آینده به اوکراین برسد.

به گفته چندین مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده و سندی که رویترز امروز شنبه به آن اشاره کرده، گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده بخشی از اهدای تسلیحات چند میلیون دلاری بعدی خواهد بود که انتظار می رود به زودی اعلام شود.

طرح گزارش شده به دنبال اقدام بسیار بحث برانگیز دیگر ایالات متحده برای تامین مهمات خوشه ای به اوکراین است که حتی توسط برخی از نزدیک ترین متحدان واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: آمریکا مهمات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می فرستد

رویترز: آمریکا مهمات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می فرستد