مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:502023-09-11اقتصادي

ضرورت تعمیم تجربه موفق تأمین ارز اربعین به مبادلات ارزی با کشورهای همسایه


عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تجربه موفق تخصیص دینار عراق به جای دلار به زائران اربعین امسال، گفت: توازن بین دو ارز می تواند سبب حذف دلار از چارچوب مبادلات ارزی و تجاری بین دو کشور ایران و عراق و حتی کشورهای همسایه شود.

- رحمان سعادت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص تخصیص دینار عراق به جای دلار به زائران اربعین حسینی و تأثیر این موضوع بر بازار ارز، اظهار داشت: بخش عمده ای از تجارت در دنیا وابسته به استفاده از ارزهای معتبر جهانی است و باتوجه به اینکه ذخیره ارزی برای همه کشورهای دنیا بسیار مهم است، بنابراین باید براساس نیازها و اولویت ها، ارزها رتبه بندی شود.

این اقتصاددان تصریح کرد: بانک مرکزی در ایام اربعین حسینی با بهره گیری از چنین روشی، حرکت هوشمندانه ای را برای تامین ارز مور نیاز سفرهای زیارتی رقم زد که این مدل تامین ارز برای سفر به کشورهای نزدیک به ایران هم قابلیت زیادی برای اجرا دارد.

سعادت ادامه داد: استفاده از ارزهای ملی کشورهای نزدیک موجب کاهش تقاضای دلار می شود و دولت می تواند منابع دلاری و یورو را برای استفاده در واردات مرتبط با بخش صنعت یا بهداشت و کالاهای اساسی مورد استفاده قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تعمیم تجربه موفق تأمین ارز اربعین به مبادلات ارزی با کشورهای همسایه

ضرورت تعمیم تجربه موفق تأمین ارز اربعین به مبادلات ارزی با کشورهای همسایه