مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 13:452023-09-02حوادث

راه اندازی اولین آزمایشگاه علت یابی حریق غرب آسیا با اتکا به توان داخلی در اصفهان


رییس اداره بازرسی فنی و مجموعه آزمایشگاهی علت یابی حریق آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در بسیاری از کشورها این آزمایشگاه ها به صورت خاص و زیر نظر اداره جرم شناسی فعالیت می کنند و ایران احتمالا جزء 10 کشور مجهز به این آزمایشگاه است.

- حامد بدیحی رییس اداره بازرسی فنی و مجموعه آزمایشگاهی علت یابی حریق آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص ویژگی های اولین آزمایشگاه علت یابی حریق در غرب آسیا که در اردیبهشت 1402 در اصفهان راه اندازی شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه در شهر اصفهان و کشور و همچنین در غرب آسیا چنین آزمایشگاهی نبود لزوم ایجاد چنین مکانی احساس می شد تا بتوانیم علت های حریق ها را شناسایی کنیم و گزارش های مستند لازم مربوطه را به مراجع قانونی ارائه بدهیم.

وی افزود: در صورت وقوع حادثه آتش سوزی برای استفاده از بیمه باید مدارکی ارائه شود تا علت، عمدی و یاغیرعمدی بودن حریق  برای کارآگاهان و مراجع قضایی مشخص شود و این آزمایشگاه می تواند این مدارک را به صورت علمی و براساس گزارش ، مستندسازی و ارائه کند.

بدیحی در مورد نتایج یکی از آزمایشات صورت گرفته در این مرکز گفت: با توجه به اینکه اجازه بیان موارد و اطلاعات را نداریم اما به طور کلی بگویم در حادثه ای تمام شواهد دال بر عمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اولین آزمایشگاه علت یابی حریق غرب آسیا با اتکا به توان داخلی در اصفهان

راه اندازی اولین آزمایشگاه علت یابی حریق غرب آسیا با اتکا به توان داخلی در اصفهان