مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 17:002023-09-17سياسي

قطب زاده؛ نمونه ای از صعود به سقوط!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، فاطمه خانبخش؛ صادق قطب زاده متولد 1314 از زمانی که در مدرسه دارالفنون مشغول تحصیل بود وارد فعالیت های سیاسی شد و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در آنجا علیه رژیم شاهنشاهی فعالیت هایی را آغاز کرد.

- در تاریخچه انقلاب اسلامی افراد زیادی بوده اند که در ابتدا همراه انقلاب بودند یا خود را طرفدار جنبش معرفی کردند؛ اما با گذشت زمان چهره واقعی خود را نشان داده و یا به بهانه های مختلف از جمله مقام و منصب مسیر خود را از انقلاب جدا کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو ، فاطمه خانبخش؛ صادق قطب زاده متولد 1314 از زمانی که در مدرسه دارالفنون مشغول تحصیل بود وارد فعالیت های سیاسی شد و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در آنجا علیه رژیم شاهنشاهی فعالیت هایی را آغاز کرد.

ساواک همواره به دنبال او بود و حتی یک بار در سال 1353 برادر او را دستگیر کرد و به مدت 6 ماه به عنوان گروگان نگه داشت اما بی فایده بود.

او و همسرش از جمله کسانی بودند که در هواپیمای بازگرداندن امام (ره) به تهران با ایشان همراه بودند.

البته که از ابتدای انقلاب نیروهای انقلابی بدبینی خاصی به قطب زاده داشتند.

از مهم ترین این افراد مرحوم سید مصطفی خمینی فرزند امام بودند که بارها توصیه کرده بودند از هرگونه همکاری و دیدار با قطب زاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب زاده؛ نمونه ای از صعود به سقوط!

قطب زاده؛ نمونه ای از صعود به سقوط!