مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 08:402023-09-01بين الملل

کی یف: تحویل اولین کلاهک هسته ای روسیه به بلاروس


یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین مدعی شد که بلاروس اولین کلاهک هسته ای را از روسیه دریافت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رسانه های اوکراینی، کیریلو بودانوف رییس اداره اطلاعات ارتش اوکراین مدعی شد که اولین کلاهک هسته ای از روسیه به بلاروس تحویل داده شده است.

بودانوف با اشاره به اینکه استقرار سلاح های هسته ای در بلاروس ابزار بازدارندگی هسته ای و هشدار به دشمنان در مورد افزایش هزینه تهاجم احتمالی آنها به این کشور است، افزود: بر اساس اطلاعات ما در مورد سلاح های هسته ای در بلاروس، اولین کلاهک هسته ای همین چند روز پیش تحویل مینسک داده شده است.

رییس اداره اطلاعات ارتش اوکراین خاطرنشان کرد: قبل از تحویل این کلاهک هسته ای، آموزش های گسترده ای برای نیروهای بلاروس با استفاده از شبیه سازهای هسته ای تدارک دیده شده بود.

بودانف با طرح این ادعا که اسناد اصلی در مورد نتیجه آن آموزش ها را در اختیار دارد، اظهار کرد: بر اساس این اسناد، اداره دوازدهم روسیه که مسئولیت این تسلیحات هسته ای را برعهده دارد، در گزارش خود نوشته است که آموزش شبیه ‎سازهای هسته ای سامانه اسکندر که به تعداد کم در بلاروس مستقر هستند نشان داد که نیروهای این کشور هنوز فاقد آمادگی لازم برای استفاده از این سامانه های هسته ای هستند اما در عوض، آنها بالاترین ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کی یف: تحویل اولین کلاهک هسته ای روسیه به بلاروس

کی یف: تحویل اولین کلاهک هسته ای روسیه به بلاروس