مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 07:052023-08-29سياسي

مصوبه اخیر مجلس باعث سلب عضویت ایران از کانون وکلای بین المللی می شود


رییس کانون وکلای خراسان با بیان اینکه شرط عضویت هر کشور در کانون وکلای بین المللی، استقلال کانون وکلای آن کشور است، افزود: بنابراین ممکن است مصوبه مجلس حتی باعث سلب عضویت ایران از کانون وکلای بین المللی شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس کانون وکلای خراسان با بیان اینکه شرط عضویت هر کشور در کانون وکلای بین المللی، استقلال کانون وکلای آن کشور است، افزود: بنابراین ممکن است مصوبه مجلس حتی باعث سلب عضویت ایران از کانون وکلای بین المللی شود.

عباس شیخ الاسلامی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مصوبه اخیر مجلس در مورد الزام کانون های وکلا به تبعیت از مصوبات هیات مقررات زدایی، در تعارض با استقلال کانون هاست، اظهار کرد: این موضوع حتی بر ارتباطات حقوقی ما با دنیا نیز تاثیر منفی می گذارد، زیرا در تمام دنیا باید کانون های وکلا مستقل باشند و اگر این نهاد وابسته به دولت و حاکمیت باشد، استانداردهای بین المللی دادستانی عادلانه و اصل تساوی سلاح ها که در کنوانسیون های متعدد حقوق بین الملل ذکر شده است، نقض می شود.

وی با بیان اینکه شرط عضویت هر کشور در کانون وکلای بین المللی، استقلال کانون وکلای آن کشور است، افزود: بنابراین ممکن است مصوبه مجلس حتی باعث سلب عضویت ایران از کانون وکلای بین المللی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه اخیر مجلس باعث سلب عضویت ایران از کانون وکلای بین المللی می شود

مصوبه اخیر مجلس باعث سلب عضویت ایران از کانون وکلای بین المللی می شود