مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 23:052023-09-13بين الملل

تروریست های تجزیه طلب به کجا منتقل خواهند شد؟


گفته شده که طرحی در دست بررسی است تا تروریست ها در اردوگاهی کنترل شده به استان الانبار منتقل شوند درحالی که قبلاً گفته می شد آن ها به غرب موصل نقل مکان خواهند کرد که این جابجایی از 2 جهت به نفع ایران است: - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مشرق نوشت: انجام چهار نشست سیاسی و امنیتی پیاپی میان مقامات ایرانی و عراقی در روزهای اخیر تکلیف تروریست های پراکنده شده در مرزهای شمال غربی کشور را مشخص کرد.

بیستم شهریورماه در اولین دیدار بافل طالبانی رییس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که به تهران سفرکرده و با جمعی از مقامات امنیتی و دیپلماتیک ایرانی گفتگو کرد.

گفته شده است که هدف از این دیدارها اعلام آخرین ضرب الاجل جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تعیین دیوار حائل امنیتی میان ایران و اقلیم کردستان بوده است.

بر اساس این طرح مسئولیت نزدیک شدن تروریست ها به منطقه حائل بر عهده طرف عراقی بوده و ایران خود را موظف می داند که در صورت تخطی از این اقدام بدون اطلاع قبلی مواضع گروهک های تجزیه طلب را پاک سازی کند، در این دیدارها به بافل طالبانی گفته شد که مهلت پایانی ایران برای اجرای توافق نامه امنیتی به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

در همان روز و درحالی که بافل طالبانی هنوز در تهران بود، دومین تحرک سیاسی پیش آمده و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق و ریب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تروریست های تجزیه طلب به کجا منتقل خواهند شد؟

تروریست های تجزیه طلب به کجا منتقل خواهند شد؟