مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 14:502023-09-11اقتصادي

اقتصاد دانش بنیان باعث فروریختن دیوار میان صنعت با دانشگاه می شود


رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه اثر چندانی از اقتصاد هوشمند و دانش بنیان در لایحه برنامه هفتم دیده نمی شود،گفت:این برنامه همچنان در موج صنعتی و بدون ورود به موج دانایی باقی مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیز بارها بر تولید دانش بنیان تاکید فرموده اند.

نگاهداری، با اشاره به بیانات مذکور، توضیح داد: در حکمرانی اسلامی، جامعه و جهان باید به مدرسه و دانشگاه تبدیل شوند، در حالی که در نگاه غربی به جامعه و جهان، به چشم کارخانه و بنگاه اقتصادی دیده می شود.

وی تاکید کرد: شواهد متعددی وجود دارد که منشأ همه دستاوردها، علم و دانش است تا جایی که برخی حتی قدرت را هم محصول دانش برمی شمرند، عباراتی نظیر العلم سلطان، توانا بود هرکه دانا بود و اقتصاد دانش بنیان، همه موید این موضوع هستند.

در مبانی دینی اسلام نیز ملاک فضیلت های اخلاقی، علم دانسته می شود و اگر فعلی از عقل انسان صادر شود می تواند اخلاقی قلمداد شود، بنابراین اگر نهاد علم و دانش را به نهاد رهبر تبدیل کنیم در بستر و مسیر دینی اداره جامعه حرکت کرده ایم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس، با بیان اینکه در نظام اسلامی به تعبیری، ولایت فقیه همان ولایت علم و دانش است، عنوان کرد: عدالت در ولایت فقیه، تعهد به این است که در علم خود خطا نکند و متعهد باشن که به علم خود عمل نماید، از همین رو ولایت فقیه ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد دانش بنیان باعث فروریختن دیوار میان صنعت با دانشگاه می شود

اقتصاد دانش بنیان باعث فروریختن دیوار میان صنعت با دانشگاه می شود